iOS 26: Η Apple επιτελους σταματα την πιο εκνευριστικη συνηθεια του Wallet
IOS 26
Υπάρχουν κάποια πράγματα στο iPhone που μας κάνουν να αναρωτιόμαστε αν η Apple έχει πράγματι εμμονή με την απλότητα ή απλώς θέλει να μας τεστάρει. Και κάπως έτσι, μέσα στο 2025, εμφανίστηκαν στο Wallet τα πρώτα… διαφημιστικά notifications. Ναι, στο ίδιο app που υποτίθεται ότι υπάρχει για να βγάζεις εισιτήρια, κάρτες και πιστοποιητικά χωρίς πανικό. Αντί για αυτό, ξαφνικά άνοιγες το κινητό σου και έβλεπες ειδοποίηση για ταινίες Formula 1.
Το καλό νέο, όμως, είναι ότι με το iOS 26, η Apple φαίνεται πως άκουσε τη γκρίνια. Και μάλιστα όχι απλώς λίγο. Ενσωμάτωσε ξεκάθαρη επιλογή που επιτρέπει στον χρήστη να κλείσει τις διαφημίσεις μια και καλή. Κάτι που θα έπρεπε να υπάρχει από την πρώτη μέρα, αλλά, έστω, ήρθε.
Γιατι υπηρχαν διαφημισεις στο Wallet;
Το Wallet, για την Apple, είναι το απόλυτο “ψηφιακό πορτοφόλι”. Είναι το app που φυλάει τις κάρτες σου, τα loyalty προγράμματα, τα boarding passes, τα κλειδιά του αυτοκινήτου, και όλα αυτά που κάποτε κρατούσες σε δερμάτινη θήκη που μύριζε ακόμη από το 2012.
Κάπου εκεί ανάμεσα στις κάρτες και στις επιταγές, η Apple αποφάσισε να ενσωματώσει και “προωθητικές ενημερώσεις”. Δηλαδή διαφημίσεις. Εμφανίζονταν σαν push notifications, χωρίς να υπάρχει κάποιος προφανής τρόπος απενεργοποίησης. Η κοινότητα αντέδρασε, τα forums πήραν φωτιά, και πολλοί από εμάς είπε να απενεργοποιήσουμε το Wallet Notification Permission τελείως, πράγμα που προφανώς είναι άχρηστο όταν θες να δεις αν η κάρτα σου χρεώθηκε ή αν το boarding pass άλλαξε gate.
Η αλλαγη στο iOS 26
Στο iOS 26, η Apple προσθέτει μια επιλογή που θα έπρεπε να υπάρχει εξαρχής: Offers & Promotions. Μπορείς πλέον να διαλέξεις συνειδητά αν θέλεις να βλέπεις προωθητικές ειδοποιήσεις ή όχι.
Η διαδικασία είναι απλή:
-
Ανοίγεις το Wallet.
-
Πας πάνω δεξιά στο κουμπί με τις τρεις τελείες.
-
Επιλέγεις Notifications.
-
Κλείνεις το toggle Offers & Promotions.
Και κάπως έτσι, τέλος στα άκυρα pop-ups για ταινίες, συνδρομές και προσφορές που δεν ζήτησες ποτέ.
Μάλιστα, στο ίδιο μενού μπορείς να κάνεις mute κι άλλα πράγματα:
– ειδοποιήσεις για παραγγελίες,
– pre-authorized πληρωμές,
– ενημερώσεις λειτουργιών,
– μέχρι και τα alerts των συναλλαγών για συγκεκριμένες κάρτες.
Ουσιαστικά, το Wallet πλέον έχει τον πιο οργανωμένο Notification Control που έχουμε δει ποτέ σε iPhone app.
Τι σημαινει αυτο για τον μεσο χρηστη
Αν χρησιμοποιείς το Wallet συστηματικά, ειδικά για κάρτες και boarding passes, η νέα ρύθμιση σε “λύνει”. Σου επιτρέπει να κρατάς το app καθαρό από διαφημιστικό θόρυβο, αλλά ταυτόχρονα να λαμβάνεις όλες τις συναλλαγές σου κανονικά.
Από την άλλη, το γεγονός ότι το toggle είναι ενεργό από προεπιλογή δείχνει και κάτι ακόμη: η Apple πιθανότατα δεν θέλει να κόψει το νέο αυτό μοντέλο promotion, αλλά απλώς σου δίνει την επιλογή να το απενεργοποιήσεις ώστε να μην μπορεί κανείς να πει ότι είναι “αναγκαστικό”.
Είναι μια μικρή νίκη για την κοινότητα. Και είναι από εκείνες τις λεπτομέρειες που δείχνουν ότι η Apple συνεχίζει να ισορροπεί ανάμεσα σε “premium εμπειρία” και “έχουμε κι εμείς marketing στόχους”.
Ειναι η αρχη για ενα πιο ωριμο iOS;
Το iOS 26 δείχνει πιο σταθερό, πιο προσεγμένο και λιγότερο “πειραματικό” σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές. Μετά τις γκρίνιες για το autocorrect, τα notification spam, και τα πειράματα στο Apple ID, οι φετινές αλλαγές θυμίζουν περισσότερο συνέπεια και λιγότερο πείραμα.
Η προσθήκη μιας τόσο μικρής, αλλά ουσιαστικής ρύθμισης στο Wallet, ίσως είναι η πρώτη από μια σειρά “συγυρισμάτων”. Γιατί όταν έχεις ένα λειτουργικό με την βαρύτητα του iOS, κάθε μικρή επιλογή που αφαιρεί ένα βάρος από τον χρήστη, είναι—ειρωνικά—από τις πιο σημαντικές κινήσεις.
Και αν υπάρχει μια στιγμή που ξαναθυμάσαι τι σημαίνει premium εμπειρία, είναι όταν το iPhone σταματά να προσπαθεί να σου πουλήσει κάτι την ώρα που απλώς πας να δεις αν πέρασε η πληρωμή σου στο σούπερ μάρκετ.


© 2025 FreakUnboxer | by Smarthost.gr